Poziom studiów: | magisterskie |
Semestr: | 3 |
ECTS: | 2 |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Wykład 3 Laboratorium 12 Konsultacje 15 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 30 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie się do laboratorium 10 Dokończenie zadań/sprawozdań z zajęć laboratoryjnych 5 Realizacja zadań projektowych 10 Studiowanie literatury 5 Łączna liczba godzin niekontaktowych 30 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 1 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 2 |
Strona WWW: | – |
Język wykładowy: | polski |
Skrócony opis: | Moduł obejmuje zagadnienia dotyczące pozyskiwania i interpretacji danych geologicznych i geomorfologicznych umożliwiające rekonstrukcje paleogeograficzne, na przykładzie wybranej sukcesji osadowej z przełomu vistulianu i holocenu. |
Pełny opis: | Wykład obejmuje następujące zagadnienia:
Laboratorium obejmuje następujące zagadnienia:
|
Literatura: |
|
Efekty kształcenia: | WIEDZA W1. Zna terminologię geologiczną i geomorfologiczną, i potrafi się nią posługiwać. profil ogólnoakademickiK_W10; P2A_W07; profil praktyczny K_W11, P2P_W07 W2. Zna możliwości podstawowych analiz geologicznych i geomorfologicznych w badaniach czwartorzędu.profil ogólnoakademickiK_W01, P2A_W05; K_W10; P2A_W07; profil praktycznyK_W01, P2P_W05,K_W11, P2P_W07 W3. Zna podstawowe wyniki badań dotyczące przełomu vistulianu i holocenu.profil ogólnoakademickiK_W02, P2A_W02, P2A_W04;K_W06, P2A_W05, profil praktyczny K_W02, S2P_W02, P2P_W04, K_W06, P2P_W05 W4. Zna mechanizmy zmian klimatu na przełomie vistulianu i holocenu i ich skutki w zmianach środowisk depozycyjnych.profil ogólnoakademickiK_W02; P2A_W04, P2A_W02, profil praktyczny K_W02; P2P_W04, S2P_W02 UMIEJĘTNOŚCI U1. Potrafi rozpoznawać cechy litologiczne osadów prądowych. profil ogólnoakademickiK_U04, P2A_U01; profil praktyczny K_U05, P2P_U01 U2. Potrafi udokumentować cechy litologiczne osadów w odsłonięciu i wykonać podstawowe pomiary strukturalne profil ogólnoakademickiK_U04; P2A_U01;profil praktyczny K_U05; P1P_U01 U3. Wykonuje podstawowe analizy laboratoryjne w zakresie sedymentologii, profil ogólnoakademickiK_U04; P2A_U01;profil praktyczny K_U05, P2P_U01 U4. Potrafi przedstawiać i interpretować dane otrzymane z badań terenowych i analiz laboratoryjnych profil ogólnoakademickiK_U06; P2A_U03, profil praktyczny K_U06; P2P_U05, S2P_U04 U5. Potrafi dokonać uogólnień i skonfrontować otrzymane wyniki z dotychczasowym stanem wiedzy, profil ogólnoakademickiK_U07,P2A_U02, K_U08, P2A_U06,profil praktyczny K_U09, P2P_U03; K_U10, P2P_U06 KOMPETENCJE SPOŁECZNE K1. Ma świadomość konieczności poszerzania i aktualizowania wiedzy oraz zmieniających się metod i technik pozyskiwania informacji i wiedzy; profil ogólnoakademickiK_K01, P2A_K01, P2A_K05, P2A_K07; profil praktyczny K_01, P2P_K01, P2P_K05, P2P_K07 K2. Propaguje wiedzę geograficzną, kreuje pozytywny wizerunek geografii jako dziedziny nauki i wiedzy mającej praktyczne zastosowanie;profil ogólnoakademickiK_K03, P2A_K01, P2A_K07;profil praktyczny K_K03, P2P_K01, P2P_K07 K3. Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przeprowadza negocjacje w sytuacjach konfliktowych, doprowadza do kompromisu;profil ogólnoakademickiK_K02,P2A_K02; S2A_K02;profil praktyczny K_K02,P2P_K02; S2P_K02 K4. Potrafi planować własną pracę, ustala hierarchię wartości i działań w realizacji podejmowanych zadań;profil ogólnoakademickiK_K05; P2A_K03;profil praktyczny K_K05; P2P_K03 |
Metody i kryteria oceniania: | Wykonanie projektu; Stopień zaangażowania w realizację projektu |
Metody dydaktyczne: | Wykład problemowy; Prezentacja multimedialna; Metoda projektu; Praca na materiałach źródłowych; |
Sposoby sprawdzania efektów kształcenia: | W1,W2,W3, U1, K1, K2 - wykład W4, U2, U3, U4, U5, K3, K4 – laboratorium, wykonanie projektu |
Wymagania wstępne: | brak |
Uwagi: | 6 godzin laboratoryjnych jestrealizowane w terenie |
Typ zajęć: | Wykład |
Osoby prowadzące: | dr Paweł Zieliński |
Liczba godzin: | 3 |
Literatura: |
|
Efekty kształcenia: | WIEDZA W1. Zna terminologię geologiczną i geomorfologiczną, i potrafi się nią posługiwać. profil ogólnoakademickiK_W10; P2A_W07; profil praktyczny K_W11, P2P_W07 W2. Zna możliwości podstawowych analiz geologicznych i geomorfologicznych w badaniach czwartorzędu.profil ogólnoakademickiK_W01, P2A_W05; K_W10; P2A_W07; profil praktycznyK_W01, P2P_W05,K_W11, P2P_W07 W3. Zna podstawowe wyniki badań dotyczące przełomu vistulianu i holocenu.profil ogólnoakademickiK_W02, P2A_W02, P2A_W04;K_W06, P2A_W05, profil praktyczny K_W02, S2P_W02, P2P_W04, K_W06, P2P_W05 UMIEJĘTNOŚCI U1. Potrafi rozpoznawać cechy litologiczne osadów prądowych. profil ogólnoakademickiK_U04, P2A_U01; profil praktyczny K_U05, P2P_U01 KOMPETENCJE SPOŁECZNE K1. Ma świadomość konieczności poszerzania i aktualizowania wiedzy oraz zmieniających się metod i technik pozyskiwania informacji i wiedzy; profil ogólnoakademickiK_K01, P2A_K01, P2A_K05, P2A_K07; profil praktyczny K_01, P2P_K01, P2P_K05, P2P_K07 K2. Propaguje wiedzę geograficzną, kreuje pozytywny wizerunek geografii jako dziedziny nauki i wiedzy mającej praktyczne zastosowanie;profil ogólnoakademickiK_K03, P2A_K01, P2A_K07;profil praktyczny K_K03, P2P_K01, P2P_K07 |
Kryteria oceniania: | Wykonanie projektu |
Zakres tematów: |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład problemowy; Prezentacja multimedialna; |
Typ zajęć: | Laboratorium |
Osoby prowadzące: | dr Paweł Zieliński |
Liczba godzin: | 12 |
Literatura: |
|
Efekty kształcenia: | WIEDZA W4. Zna mechanizmy zmian klimatu na przełomie vistulianu i holocenu i ich skutki w zmianach środowisk depozycyjnych. profil ogólnoakademickiK_W02; P2A_W04, P2A_W02, profil praktyczny K_W02; P2P_W04, S2P_W02 UMIEJĘTNOŚCI U2. Potrafi udokumentować cechy litologiczne osadów w odsłonięciu i wykonać podstawowe pomiary strukturalne profil ogólnoakademickiK_U04; P2A_U01;profil praktyczny K_U05; P1P_U01 U3. Wykonuje podstawowe analizy laboratoryjne w zakresie sedymentologii, profil ogólnoakademickiK_U04; P2A_U01;profil praktyczny K_U05, P2P_U01 U4. Potrafi przedstawiać i interpretować dane otrzymane z badań terenowych i analiz laboratoryjnych profil ogólnoakademickiK_U06; P2A_U03, profil praktyczny K_U06; P2P_U05, S2P_U04 U5. Potrafi dokonać uogólnień i skonfrontować otrzymane wyniki z dotychczasowym stanem wiedzy, profil ogólnoakademickiK_U07, P2A_U02, K_U08, P2A_U06, profil praktyczny K_U09, P2P_U03; K_U10, P2P_U06 KOMPETENCJE SPOŁECZNE K3. Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przeprowadza negocjacje w sytuacjach konfliktowych, doprowadza do kompromisu; profil ogólnoakademickiK_K02,P2A_K02; S2A_K02;profil praktyczny K_K02,P2P_K02; S2P_K02 K4. Potrafi planować własną pracę, ustala hierarchię wartości i działań w realizacji podejmowanych zadań; profil ogólnoakademickiK_K05; P2A_K03;profil praktyczny K_K05; P2P_K03 |
Kryteria oceniania: | Wykonanie projektu; Stopień zaangażowania w realizację projektu |
Zakres tematów: |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda projektu; Praca na materiałach źródłowych |